Wymiana paska rozrządu, wymiana rozrządu - Pruszków, Brwinów, Otrębusy, Milanówek, Grodzisk Mazowiecki

 






Układy rozrządu 

(paski, łańcuchy, rolki, napinacze)

 

Układ rozrządu jest układem gwarantującym prawidłową pracę silnika. Steruje on otwieraniem i zamykaniem zaworów ssących i wydechowych oraz w starszych konstrukcjach samochodów układem zapłonowym, poprzez system wałków napędzanych przez pasek, łańcuch lub bardzo rzadko spotykany system kół zębatych. Podczas pracy silnika musi zostać dostarczona odpowiednia ilość powietrza w odpowiednim czasie oraz musi nastąpić odprowadzenie spalin z komory spalania powstałych podczas zapłonu mieszanki paliwowo powietrznej.

Każdy system rozrządu ma określoną trwałość i wytrzymałość, musimy pamiętać o regularnych wymianach elementów tegoż układu. Okres co jaki musimy dokonać wymiany jest określony przez każdego producenta samochodu i trzeba ich rygorystycznie przestrzegać. Trwałość układu jest uzależniona od tego czy jest on napędzany paskiem czy łańcuchem rozrządu, w przypadku paska rozrządu, który jest najczęściej stosowany, wymiany są częstsze niż w przypadku łańcucha, gdyż jest on wykonany z mieszaniny włókien szklanych, gumy, specjalnych tkanin, które ulegają parceniu, wyciąganiu i wycieraniu. 

Uśredniając okres trwałości i wymiany układu rozrządu z paskiem to w zależności od producenta od 60 000 km do 120 000 km lecz nie dłużej niż 5 lat.

Natomiast  łańcuch rozrządu z założenia jest elementem, który powinien służyć nam bardzo długo i przez jednych producentów wskazane jest sprawdzanie stanu jego zużycia  co 150 000 km, a przez innych producentów co 250 000 km. Często wskazane jest tylko wymienić napinacz łańcucha.

Konsekwencje nie przeprowadzania czynności w określonym czasie mogą być bardzo kosztowne. W najlepszym razie może się skończyć tylko na ponownym ustawieniu wału i wałków rozrządu w odpowiedniej fazie i założenie nowych elementów układu rozrządu, ale  takie sytuacje zdarzają się bardzo rzadko.
W większości przypadków kończy się na konieczności zdjęcia głowicy silnika, wymianie kilku zaworów, prowadnic, rekonstrukcji gniazd zaworów, czasem również i wymianie wałków rozrządu. W skrajnych przypadkach zdarzają się pęknięcia tłoków, czy uszkodzenia bloku silnika. Koszty takiej naprawy mogą być rzędu kilku tysięcy złotych.




Do naprawy układów rozrządu stosujemy materiały renomowanych producentów między innymi:


Promocja